Google+

SimCity Social laat Facebook op zijn grondvesten schudden

donderdag, juli 5, 2012 - 14:06

De enige echte stadssimulatie is nu online

SCHIPHOL-RIJK, Nederland – 5 juli 2012 – SimCity™ Social heeft het lintje van ’s werelds grootste sociale netwerk doorgeknipt! Electronic Arts Inc. (NASDAQ:EA) kondigde vandaag aan dat SimCity Social nu officieel beschikbaar is op Facebook. SimCity Social is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen de getalenteerde mensen van Maxis en Playfish en bevat de beste kenmerken van SimCity, gecombineerd met geavanceerde sociale functies waardoor deze stadssimulatie voor iedereen beschikbaar is.

‘Dankzij de eenvoudige gameplay zal SimCity Social een nieuwe generatie stadsplanners aanspreken. Hierdoor kan iedereen zijn eigen metropool ontwikkelen en toekijken hoe de stad tot leven komt op een manier die niemand kon voorzien,’ aldus Jami Laes, vicepresident van Global Studios voor Playfish. ‘SimCity Social moet je met vrienden spelen. Je kunt steden van anderen helpen door een brand te blussen, maar je kunt ook een crimineel helpen ontsnappen: de beslissingen die jij en je vrienden maken, bepalen hoe jullie steden zich zullen ontwikkelen.’

SimCity Social kent geen rechte paden die je kunt bewandelen. Je stad zal zich ontwikkelen aan de hand van de keuzes die jij maakt, waardoor je meer creatieve vrijheden krijgt. Spelers worden burgemeesters, waardoor ze te maken krijgen met onvoorziene problemen zoals branden, misdaad en vervuiling. Ze zullen belangrijke beslissingen moeten maken en aan de hand daarvan zullen ze hun steden vormgeven. Sociale interactie gaat in SimCity Social verder dan het bezoeken van bevriende steden of het gebruik van hun grondstoffen om opdrachten te voltooien: spelers kunnen onderling bevriend raken, maar ze kunnen ook elkaars grootste vijand worden door middel van een dynamisch vriendensysteem. Dankzij meerdere opties voor stadsgroei, onverwachte en allesbeslissende gameplay en onderlinge relaties zullen spelers hun steden onmiddellijk zien veranderen, afhankelijk van de gemaakte beslissingen – in positieve of in negatieve zin.

SimCity-fans kunnen op www.facebook.com/simcitysocial op ‘Vind ik leuk’ klikken en meedoen met ruim 750.000 andere fans. Spelers van SimCity Social die op ‘Vind ik leuk’ klikken, krijgen gratis exclusieve in-game content.

Autofanatiekelingen wereldwijd, exclusief Noord-Amerika, vinden op de site ook meer informatie over de samenwerking met Mercedes-Benz en hun A-klasse. Door middel van in-game missies kunnen ze een fabriek van Mercedes-Benz en andere voorwerpen in hun stad plaatsen. Deze samenwerking is alleen van kracht in de zomer van 2012.

Na het succes van de integratie in The Sims Social zal Dunkin’ Donuts bij de lancering ook in SimCity Social verschijnen. Hier kunnen spelers Coffee Boosts en Donut Boosts cadeau doen zodat vrienden hun gameplay kunnen verbeteren. Dunkin’ Donuts zal voortdurend nieuwe opties en cadeaucampagnes aan het spel toevoegen, inclusief exclusieve SimCity Social-voorwerpen voor spelers die Dunkin’ Donuts op Facebook bezoeken en op ‘Vind ik leuk’ klikken.

Nieuwsarchief